יום שני, 22 באוקטובר 2012

אפליקציית הריצה הטובה ביותר

תמצאו פתרון נוח לריצה עם האייפון ורוצו איתו, זה שווה את זה! אפליקציות הריצה מאפשרות אימון יעיל עם GPS בלי להזדקק לשעון דופק מיושן באלפי שקלים. תבחרו אפליקציה נכונה בהתחלה כי זה מבעס להחליף אפליקציית ריצה שיש עליה את היסטוריית האימונים שלכם.
המדריך יסייע לבחור את האפליקציה הטובה ביותר לריצה עם GPS והוא יתעדכן עם כל אפליקציה חדשה ששווה להכיר


אפליקציות ריצה מצוינות

Endomondo - Sports Tracker 

האפליקציה הכי טובה בעבורי לריצה כוללת ממשק משתמש יפה ונוח, מלא נתונים חשובים לריצה כמו קצב הריצה, גבהים בריצה, שריפת קלוריות, איבוד נוזלים ועוד מלא נתונים. מאמן אישי עם עידוד קולי ואפשרויות אימון טובות כמו אינטרוולים, להתחרות בעצמך ועוד. אתר אינטרנט מדהים בו הריצה מתעדכנת כבר תוך כדי הפעילות וניתן לצפות בנוחות בהישגים, בנתוני הריצה ובמסלול הריצה. ויש עוד: אפשרות עידוד של החברים שרצים כרגע מתוך האתר כך שהם שומעים באוזניות תוך כדי הריצה את מה שכתבתם להם, אינטגרציה מעולה עם רשתות חברתיות, משמשת כרשת חברתית בפני עצמה, מקיימת תחרויות אתגר נושאות פרסים בתוך האתר כמו מי רץ הכי הרבה בחודש ספטמבר וכו'.
קצת מעצבן שאין אפשרות להתחיל את האימון או לעצור אותו על ידי לחיצה בשלט האוזניות. באנדומונדו תחילת האימון אפשרי על ידי ספירה לאחור של זמן מוגדר מראש ועצירת האימון מחייב להוציא את האייפון וללחוץ על סיום אימון. יש קהילת משתמשים ישראלית גדולה (שנייה רק לאפליקציה של נייק ריצה).
האפליקציה קיימת בגרסה חינמית (פרסומות ופחות פיצ'רים) וגרסת PRO שעולה 4.99$ ולדעתי עדיפה על החינמית.

Endomondo Sports Tracker - Endomondo.comEndomondo Sports Tracker PRO - Endomondo.com








Runmeter - GPS Running Stopwatch

אם אתר אינטרנט של האפליקציה לא חשוב לכם אז זו האפליקצייה בשבילכם. באפליקצייה הזאת יש הכל בצורה נוחה וכיפית ועל אף שבמבט ראשון היא נראית פחות סקסית מאנדומונדו ונייק, בהרבה בחינות האפליקצייה הזאת עולה עליהן. הגישה לכל הנתונים שמסודרים ומוצגים היטב היא, כאמור, רק מהאפליקציה ויש לה פיצ'רים שאין במרבית האחרות כמו: הפעלת ריצה וסיומה משלט האוזניות, פידבק קולי בסגנונות שונים, סנכרון עם היומן של האייפון ועוד. החבר'ה שפיתחו את האפליקציה משפרים אותה כל הזמן ומשום שאין להם אתר אינטרנט שהם מחויבים אליו נראה שהם מתקדמים יותר מאחרים בשיפור האפליקציה. האפליקציה עולה 4.99$.

Runmeter GPS Running Stopwatch - Abvio Inc.





RunKeeper - GPS Track Running Walking Cycling

אפליקציית הריצה הפופולארית בעולם. פעם האפליקציה הזאת היתה היחידה ששווה משהו מה שגרם למפתחים לדרוש 10$ בלי למצמץ. אבל אז צצו להן אפליקציות מצוינות אחרות והמפתחים שנלחצו שינו את המודל העסקי ובעיקר שיפרו מאוד את האפליקציה (גובים כסף על מינוי של 20$ בשנה שלא נותן הרבה). היום האפליקציה בחינם ללא פרסומות והיא אחת המוצלחות. היא בעלת ממשק נוח מאוד ועיצוב יפה, כל הנתונים החשובים על האימון נמצאים בה ובאתר אינטרנט מושקע, ניתן לבחור פלייליסט לשמיעת מוזיקה מתוך האפליקציה, טפיחה על המסך נותנת את נתוני הריצה ועוד.  היתרון הגדול הוא שיש תוכניות אימון שניתן להוריד בחינם ובתשלום מתוך האפליקציה ובאתר האינטרנט. החיסרון הגדול הוא שאין מפות לווין. גם האפליקציה הזאת היא מעין רשת חברתית והאתר שלה מזכיר את של אנדומונדו ורנסטטיק. ניתן לרכוש אפליקציות נוספות שיודעות לתקשר עם האפליקציה. גם כאן לא ניתנת שליטה דרך שלט האוזניות. ושוב, האפליקציה בחינם.

RunKeeper - GPS Track Running Walking Cycling - FitnessKeeper, Inc.




אפליקציות ריצה טובות

Nike+ Running

לנייקי יש אפליקציה שפותחה על ידי Motion-x המצוינים שגם להם יש אפליקציה שמאפשרת לבצע פעילות מבוססת GPS, אך מכוונת יותר לניווט. האפליקציה של נייק יפהפיה עם קהילת משתמשים הישראלית הכי גדולה. יש באפליקציה את כל הנתונים שצריכים על הריצה וקיים אתר אינטרנט מדהים של נייק לראות את הנתונים האלה בנוחות.
אבל האפליקציה של נייק מוגבלת: חסרים באפליקציה סוגי אימונים נוספים מעבר לריצה, תכניות אימון מסוימות והגדרה של ספירת זמן לאחור לתחילת האימון (יש רק עד 9 שניות שזה מוזר). בנוסף, נייק זו חברה מסחרית מאוד והיא דואגת לפרסם את החנות שלה כבר באפליקציה.
למרות החסרונות האפליקציה טובה בגלל עיצוב יפה, ממשק נוח מאוד לתפעול, Powersong, אם אתה טופח על המסך תוך כדי הריצה אתה מקבל פידבק קולי על האימון, והכי חשוב היא חינמית.

Nike+ Running - Nike, Inc.






runtastic

אפליקציית ריצה טובה שכוללת בתוכה את כל המאפיינים שיש באנדומונדו ומשמשת גם כן כרשת חברתית. עבורי האפליקציה הזאת קצת פחות פשוטה לשימוש ואתר האינטרנט שלהם מלא בפרסומות מעצבנות.
היתרון שלה הוא שניתן להתחיל ריצה ולסיימה באמצעות לחיצה על שלט האוזניות. האפליקציה קיימת בגרסה חינמית (פרסומות ופחות פיצ'רים) וגרסת PRO שעולה 5.99$ ולדעתי עדיפה על החינמית.

runtastic - runtastic
runtastic PRO - runtastic







אפליקציות ריצה סבירות

MapMyRUN GPS Running

לאפליקציה הזאת קיימים הרבה משתמשים בגלל הוותק שלה כאתר אינטרנט ששימש כיומן לוגים לריצות של הרבה אנשים. כמו יתר האפליקציות הטובות היא משמשת כרשת חברתית, אולם בהתחשב שהם יצאו עם האפליקציה אחרונים (2012), המוצר לא מדהים בעיקר מבחינת העיצוב וממשק המשתמש. באפליקציה יש את כל הפיצ'רים החשובים, אבל האינטגרציה החברתית מאפילה על המהות הספורטיבית של האפליקציה. מעצבן שכדי להגיע למסך האימון יש לצלוח מסך אחד מיותר.
האפליקציה החינמית מספיק טובה, גרסת הפלוס עולה 2.99$.

MapMyRUN GPS Running - MapMyFitness
MapMyRUN+ GPS Running - MapMyFitness








Sports Tracker

אפליקציה ריצה עם לא מעט משתמשים ישראלים. קצת מאחורה מבחינת העיצוב וממשק המשתמש. כדי להגיע למסך בו אתה מתחיל את האימון עליך לעבור שני מסכים בדרך וזה מיותר - אפליקצית ריצה צריכה להתחיל במסך ריצה! ניתן לבחור כמו באפליקציות הטובות בין סוגי פעילות שונים (ריצה, הליכה, רכיבה וכו') אך אין סוגי אימונים שונים (אינטוולים, תחרות וכו') אלא רק אימון בסיסי.
האפליקציה היא חינמית.

Sports Tracker - Sports Tracking Technologies Ltd



SmartRunner your GPS coach for jogging, cycling and marathon

אפליקצית ריצה סבירה בהחלט בעיצוב נחמד וממשק נוח אך קצת מוגבל. האפליקציה כוללת את רוב האפשרויות והנתונים החשובים ויש לה אתר אינטרנט לא רע שמלווה אותה. האפליקציה חינמית וניתן לרכוש מתוכה מחוות קוליות ב0.99$. הרעיון של האפליקציה הוא מעין ליגה תחרותית שנתית שכולם משתתתפים בה אך ניתן לראות את המקום שלך בה תמורת 0.99$. בגרסת הפרו תקבל את המחוות הקוליות ואת האפשרות לראות את מיקומך בליגה תמורת 0.99$ בלבד.

SmartRunner your GPS coach for jogging, cycling and marathon - SmartRunner GmbH

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה